تهران اشنایدر

تهران اشنایدر
تهران اشنایدر

شاسی چیست و کاربرد آن

شاسی چیست و کاربرد آن

با گسترش الکترونیک و برق در دنیا امروز، تجهیزات مختلف و بسیار کاربردی پا به عرصه گذاشته است. برای استفاده هر یک از این تجهیزات نیازمند تخصص و مهارت هستیم. زیرا اگر هنگام کار با ابزار های برقی و الکترونیکی نکات ایمنی رعایت نشود آسیب های زیان باری از خود به جای می گذارد. برای مثال دستگاهی را در نظر بگیرید که با برق کار می کند، در این هنگام برای فرمان دادن به آن باید از یک جریان برق استفاده شود، این جریان و صدور فرمان به دستگاه از طریق یک شاسی اشنایدر صورت می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به کاربرد شاسی در زندگی، صنعت و… بپردازیم.

مطالعه بیشتر : شما میتوانید برای خرید و مطالعه درباره شاسی قفل شو اشنایدر از لینک استفاده کنید و وارد صفحه دسته بندی این محصول شوید.

شاسی چیست؟

شاسی  فرمان دهنده به مدار و دستگاه ها می باشد که فعالیت های گوناگونی دارد که استارت و استاپ دو نمونه بارز آن است. به شاسی ها پوش باتن هم گفته می شود، زیرا با استفاده از دست فشرده شده و شروع به فعالیت می کند. فعالیت آن با یک فنر درون آن شروع به عمل کرده و به صورت خودکار به حالت اولیه بر می گردد. شاسی ها از اجزای مختلفی مانند: عملگر، بدنه و پلاتین تشکیل شده است که هرکدام عملکرد خاص خود را دارند.

  • عملگر: این اجزا قسمتی از شاسی بوده که به صورت تکی، دوبل و بیشتر از دو قسمت قابل مشاهده است و در دسترس کاربران قرار می گیرد.
  • بدنه: این قسمت کار نگهداری از عملگر و پلاتین را بر عهده دارد و باید به گونه ای باشد که فعالیت در آن ها به درستی انجام شود. پس طراحی بدنه اهمیت زیادی دارد.
  • پلاتین: در شاسی ها ساختار پلاتین مانند یک هسته می باشد که به دو صورت ثابت و متحرک وجود دارد و حرکت هر کدام از اجزا باعث اتصال و یا قطع جریان برق می شود.

هر کدام از شاسی ها دارای رنگ های مختلفی بوده که هرکدام نشان دهنده کد ها و فعالیت های می باشد.

  • رنگ قرمز برای قطع کردن فعالیت موتور و دستگاه ها می باشد.
  • کاربرد شاسی سبز یا سیاه این است که از آن برای وصل کردن و راه اندازی موتور و دستگاه ها می باشد.
  • شاسی سفید یا آبی که برای هر نوع فعالیتی به کار می رود.
  • شاسی زرد برای توقف فعالیت در حالت غیر نرمال به کار رفته و فعالیت های موتور و دستگاه را در مواقع اضطراری به یک باره قطع می کند.

شاسی ها علاوه بر اجزای مختلف دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به کاربرد شاسی ها و انواع آن می پردازیم.

انواع شاسی اشنایدر

شاسی های اشنایدر یکی از شناخته شده ترین شاسی ها بوده که از رنگ، جنس، قطر، کارکرد و… مختلفی برخوردار است که بسیار پر طرفدار می باشد. تعدادی از نمونه های شاسی های اشنایدر به شرح زیر می باشد:

  • شاسی استارت استوپ
  • شاسی چراغ دار
  • شاسی با کالیتی
  • شاسی جرثقیلی و… می باشد.

هرکدام از این شاسی ها کارکرد خاص و متفاوت دارند و از نظر اندازه، ظاهر، جنس و نوع با هم متفاوت می باشد که در ادامه به کارکردهای آن ها خواهیم پرداخت.

کارکرد هر یک از انواع شاسی

تا کنون با شاسی و انواع آن آشنا شده اید، ما در ادامه قصد داریم به کاربرد شاسی بپردازیم تا با نحوه کارکرد و نوع آن ها و علت تمایز آن ها با سایر شاسی ها آشنا شویم بنابراین کاربرد شاسی ها عبارتند از:

  1. شاسی استارت استوپ: این شاسی هردو ظاهری شبیه به هم داشته و اجزای آن ها مشابه هم می باشد. اما رنگ شاسی استارت سبز و رنگ شاسی استوپ قرمز است. این دو شاسی بر خلاف ظاهر شبیه به هم دارای کار کرد متفاوت هستند؛ کاربرد شاسی استارت همان طور که می‌دانید و از نامش پیداست فرمان دهنده شروع فعالیت است و شاسی استارت باعث توقف فعالیت می شود.
  2. شاسی چراغ دار: این نوع شاسی شامل انواع مختلف شاسی ها می شود، اما یکی از تفاوت های این شاسی جنس آن است. جنس سر این شاسی از طلق بوده که رنگ چراغ سیگنال از زیر آن عبور می کند. این شاسی در جایی که فضای کافی برای نصب چراغ سیگنال وجود ندارد استفاده می شود.
  3. شاسی با کالیتی: یکی دیگر از انواع شاسی ها جنس با کالیتی آن می باشد. این جنس از شاسی، ساخته شده از یک پلاستیک مقاوم بوده که در برابر حرارت آسیب کمتری میبیند و یا آسیبی نمی بیند.
  4. شاسی جرثقیلی: این شاسی همان طور که از نامش پیداست برای کنترل کردن جرثقیل ها و بالابر ها بوده که در دو نوع دو سرعته و تک سرعته وجود دارد. جنس بدنه این شاسی از پلاستیک فشرده و مقاوم بوده که در برابر ضربه و عوامل مختلف از مقاومت بالایی برخوردار است.

اتصال کوتاه در تابلو های برق چگونه رخ می دهد؟

اتصال کوتاه در تابلو های برق زمانی رخ می دهد که جریان های الکتریکی در مسیر های اشتباه و یا مسیر های ناخواسته با مقاومت های الکتریکی کم تر یا بدون مقاومت الکتریکی جریان می یابد. در نتیجه اتصالات کوتاه می توانند باعث به وجود آمدن آسیب های جدی، آتش سوزی ها و یا حتی انفجار هایی در مقیاس های کوچک بشود. بنابراین اتصالات کوتاه در کلید اتوماتیک در تابلو های برق  یکی از مهم ترین عوامل آتش سوزی در سازه های در سراسر جهان می باشد.
عوامل متفاوتی باعث به وجود آمدن اتصالات کوتاه در تابلو های برق می شود. شایع ترین عوامل ایجاد اتصال کوتاه در تابلو های برق شامل موارد زیر است.

  1. سیم کشی هایی که با آب و یا مایع دیگری دو به رو می شوند.
  2. عایق بندی های معیوب و یا اتصال های شل که می توانند باعث تماس سیم های برق و سیم های خنثی با یکدیگر شوند. در نتیجه باعث به وجود آمدن اتصال کوتاه در کلید اتوماتیک در تابلو های برق می شود.
  3. سوراخ شدن میخ ها و یا پیچ هایی که باعث خراب شدن روکش  سیم ها می شود.
  4. تجمع کردن غیر عادی جریان های الکتریکی در مدار ها و سیستم های سیم کشی برق شده در خانه ها.
  5. آفت های رایج که سیم ها را می جویند.

خرید شاسی اشنایدر

همان طور که می دانید کاربرد شاسی اشنایدر مختلف بوده و از انواع گوناگونی برخوردار است. قیمت های این شاسی ثابت نبوده و با توجه به مواد اولیه آن برای ساخت، نوع، جنس، کاربرد و… مختلف می باشد.

نمایندگی خرید شاسی اشنایدر

نمایندگی اشنایدر در تهران یکی از شرکت های بزرگ در صنعت برق است که بسیار مشهور می باشد و جز ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرار گرفته است. در این شرکت افراد ماهر و متخصص مشغول به فعالیت بوده که اعتماد به انواع این محصولات را افزایش می دهد. نمایندگی اشنایدر، محصولات را با ضمانت و بالا ترین کیفیت و اصالت تولید و به مشتریان ارائه می دهد. همان طور که با کاربردهای شاسی آشنا هستید، قیمت های آن ها طبق جنس و کیفیت هایشان متفاوت است.

جمع بندی؛ شاسی چیست؟ و کاربرد های آن

شاسی یا پوشن باتن یک کلید فرمان دهنده دستگاه بوده که کار قطع، وصل، کنترل و میزان فعالیت بین آن ها را کنترل می کند. کاربرد شاسی در صنعت بسیار پر رنگ بوده و کار تمام دستگاه ها وابسته به این مدال فرمان دهنده است. اشنایدر با تولید انواع شاسی به کاربران این امکان را می دهد که با خیال راحت این محصولات را انتخاب کرده و با خیال راحت از آن استفاده کنند و کاربرد شاسی را از نزدیک ببینند؛ زیرا این نمایندگی با همکاری افراد ماهر و مجرب توانسته محصولی با کیفیت و با اصالت تولید و مشتری های خود ارائه دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا