تهران اشنایدر

تهران اشنایدر
تهران اشنایدر

علت ضرورت محافظ جان برای ساختمان ها

محافظ جان چیست

محافظ جان چیست و چه کاربردی در صنعت دارد ؟ در این مقاله می‌خواهیم درمورد ضرورت استفاده از محافظ جان صحبت کنیم. یکی از عمده‌ترین و مهم‌ترین عوامل در به وجود آمدن خسارت‌های متفاوت مثل آتش‌سوزی و برق گرفتگی و دیگر اتفاقات، رعایت نکردن نکات ایمنی است.

بی‌ توجهی به مسائل مهم و نادیده گرفتن استانداردها می‌تواند باعث بروز حوادث ناگوار و بلکه جبران ناپذیر بشود. عدم توجه به برق کشی و عدم نحوه انجام دادن صحیح آن هم نقش پررنگی در بروز حوادث این چنینی دارد.

در ادامه مقاله می‌خواهیم مطالب بیشتری را در رابطه با ضرورت استفاده از محافظ جان اشنایدر با شما به اشتراک بگذاریم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

عملکرد محافظ جان به چه صورت است؟

محافظ جان اشنایدر یک نوع از انواع مختلف کلیدهای حفاظتی برقی است. کاربرد این کلید برای حفظ اشخاص و هم‌چنین تجهیزات در یک سیستم برقی است. کلید محافظ جان تیپ‌های مختلفی دارد. این کلید هم‌چنین از ایمن‌ترین کلیدهای حفاظت برای تشخیص دادن و قطع جریان نشتی برق و جلوگیری از ایجاد شوک ناشی بخاطر تماس غیرمستقیم با برق به شمار می‌رود.

با تمام این تفاسیر به ضرورت استفاده از محافظ جان پی بردیم. برطبق استانداردهایی که وجود دارد، می‌توان گفت که بیشترین میزان جریانی که توسط یک فرد تحمل می‌شود برابر با 30 میلی آمپر در مدت زمان 200 میلی ثانیه است. البته کلید جان قبل از رسیدن این مقدار جریان به بدن شخص، به صورت خودکار مدار را قطع می‌کند. با این کار جلوی خطرات و حوادث دل‌خراش گرفته می‌شود.

ضرورت استفاده از محافظ جان زیاد است. به خاطر حساسیتی که هست، این کلیدها در دو نوع صنعتی و خانگی ارائه می‌شوند. این حفاظ‌ها برای جلوگیری از صدمه دیدن وسایل و دستگاه‌های صنعتی و همین طور محافظت از جان اشخاص استفاده می‌شود.

دانستن نحوه عملکرد محافظ ضرورت جان به اندازه ضرورت استفاده از محافظ جان مهم است و دانستن آن خالی از لطف نیست. اجازه دهید نحوه عملکردش را برایتان توضیح دهیم: کلید محافظ جان با مقایسه کردن جریان سیم‌های رفت و برگشتی در مدارهای تک فازی، اگر بفهمد نشتی بسیار کوچکی هم هست که حتی با فیوز هم قابل تشخیص نیست در کم‌ترین زمان ممکن جریان را قطع می‌کند. متصل شدن مجدد جریان و راه‌اندازی مدار تا موقعی که نشتی جریان برطرف نشود، انجام نمی‌پذیرد.

برای اتصال کوتاه یا جریان خیلی زیاد، کلید محافظ جان دیگر جواب‌گو نیست و جزو تجهیزات مناسب به شمار نمی‌رود باید از فیوز مینیاتوری در مدار استفاده کنید. کلید محافظ جان از نشتی جریان جلوگیری می‌کند، بنابراین گزینه مناسبی برای حفظ جان افراد و هم‌چنین محافظت از تجهیزات است.

کلید محافظ جان

از آنجایی که برای محافظت از تجهیزات صنعتی به کلیدهای با حساسیت بالا نیاز داریم، پس می‌توان نتیجه گرفت که از کلیدهای محافظ جان با حساسیت 30 میلی‌آمپر برای محافظت شخص استفاده می‌شود. کلیدهای محافظ جانی که حساسیت بسیار بالاتری دارند را برای وسایل و تجهیزات صنعتی به کار می‌برند.

مزایای کلید محافظ جان

در بخش‌های قبلی درمورد ضرورت استفاده از محافظ جان صحبت کردیم. در این بخش به بررسی مزایای استفاده از کلید محافظ جان می‌پردازیم. همان طور که پیش‌تر گفتیم، این کلید باعث جلوگیری از بروز صدمات جانی و مالی اشخاص و هم چنین دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی مهم می‌شود.

با توجه به گفته های قبلی می دانید که اگر در سیستم های سیم کشی ساختمان ها یا در بدنه وسایل الکتریکی، نشتی جریان مشاهده شود، به مرور این نشتی بیشتر شده و شاید باعث سوختن و صدمه دیدن تجهیزات برقی خانه یا حتی صنایع مختلف شود. در اینجا به فکر ضرورت استفاده از محافظ جان میفتیم.

این وسیله در کاستن مقدار هدر رفتن انرژی تاثیر زیادی دارد. محافظ جان هم چنین موجب صرفه اقتصادی هم می‌شود. قیمت آن هم با درنظر گرفتن برند متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید این محافظ را از نمایندگی معتبر اشنایدر تهیه کنید.

محافظ جان

کاربردهای کلید محافظ جان

کلید محافظت جان بر اساس میزان حساسیت میزان خود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. خانگی
  2. صنعتی

درمورد ضرورت استفاده از محافظ جان که صحبت می‌کردیم، یک نکته را متوجه شدیم. کلید محافظ جان علاوه بر محافظت از اشخاص درمقابل تماس با جریان مستقیم یا غیرمستقیم برق، برای جلوگیری کردن از نشتی جریان در محافظت کردن از تجهیزات صنعتی و دیگر وسایل بسیار کارآمد است.

با درنظر گرفتن اینکه یک جریان بسیار ضعیف هم می‌تواند باعث آتش سوزی شود، کلید محافظ می‌تواند با تشخیص دادن جریان نشتی جلوی این آتش‌سوزی را بگیرد. از کاربردهای این وسیله این است که باعث کاهش مقدار زیادی اتلاف انرژی می‌شود. اما چطوری این اتفاق میفتد؟

همان‌طور که می‌دانید، اگر جریان نشتی در وسایل برقی یا سیستم‌های سیم کشی ساختمان وجود داشته باشد، رفته رفته این جریان بیشتر می‌شود. با بیشتر شدن جریان، احتمال سوختن و آسیب دیدن وسایل برقی بالا می‌رود. اینجاست که ضرورت استفاده از محافظ جان برایمان روشن می‌شود.

چرا استفاده از کلید محافظ جان برای ساختمان ضروری است؟

برطبق مبحث 13 مقررات ملی ساختمان و شیوه‌نامه شرکت توانیر، استفاده کردن از کلید محافظ جان در مقابل نشتی جریان RCCB برای تمامی ساختمان‌ها لازم و ضروری است. کلید RCCB انتخابی برای بناهای مسکونی دارای شرایط زیر هستند:

  • جریان عامل کلیدهای ذکر شده ماکسیمم برابر با 30 میلی آمپر و به شکل غیرقابل تغییر و هیچ گونه تاخیر زمانی باشد
  • تاییدیه استاندارهای ISIR6700 و IEC61008 را دارا باشد

با توجه به ضرورت استفاده از محافظ جان و هم‎چنین حساسیت بالایی که درمورد نصب و اجرای اوامر مربوط به ساختمان مثل سیم‌کشی و کارهای برق وجود دارد، استفاده از یک فرد متخصص ضروری است و به هیچ عنوان از نیروی نابلد استفاده نکنید.

کلید محافظ جان و تمام نکات درباره ی خرید آن

نتیجه گیری؛ کلید محافظ جان اشنایدر

در این مقاله به بررسی ضرورت استفاده از محافظ جان پرداختیم. با محافظ جان و کاربردهای آن آشنا شدیم و هم چنین موارد استفاده از آن را توضیح دادیم. محافظ جان را می‌توانید از سایت معتبر اشنایدر خریداری کنید. اشنایدر نمایندگی رسمی اشنایدر الکتریک است. این برند در تهران فعالیت دارد و محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. امیدواریم که این مقاله مورد توجه واقع شده باشد. از همراهی شما بسیار سپاس‌گزاریم.

نمایندگی اشنایدر در تهران

تهران اشنایدر یکی از بزرگترین نمایندگی های اشنایدر در تهران و شهرستان هاست که کلیه محصولات اشنایدر را موجود دارد و آنها را به سراسر کشور عرضه می کند. برای خرید محصولات اشنایدر بهتر است خرید خود را از نمایندگی اشنایدر، که واقع در لاله زار است انجام دهید. علاوه بر کلید محافظ جان، کلید هوایی اشنایدر،  بیمتال، کنتاکتور اشنایدر و دیگر محصولات این برند را به فروش می رساند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا