تهران اشنایدر

تهران اشنایدر
تهران اشنایدر

چراغ سیگنال در تابلو برق چه نقشی دارد؟

انواع چراغ سیگنال چه کاربردی دارند؟

چراغ سیگنال یا لامپ علامت دهنده یکی از تجهیزات پرکاربرد بوده که در تابلو برق مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول به عنوان لامپ خبر استفاده می شود. درواقع روشن یا خاموش بودن این چراغ می تواند پیام های مهمی را برساند. شاید برای شما سوال پیش آید که نقش چراغ سیگنال در تابلو برق چیست؟ اگر می خواهید با نقش این محصول در تابلو برق آشنا شوید، در این مطلب از تهران اشنایدر با ما همراه باشید تا در ادامه بررسی چراغ سیگنال اشنایدر بپردازیم.

GREEN tik vectorچراغ سیگنال تابلو برق چیست؟

چراغ سیگنال در تابلو برق

چراغ سیگنال به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات در تابلو برق شناخته شده که کاربرد های بسیار زیادی در زندگی ما دارد. این محصول با هدف اعلام خطا پیش آمده در تابلو برق مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هر شخصی که مسئول بررسی تابلو برق است، از طریق علامت چراغ سیگنال می تواند به هشدار و خطا به وجود آمده پی ببرد.

چراغ سیگنال های تابلو برق در دو نوع ال ای دی و رشته ای تولید می شوند. این چراغ ها به طورکلی از کنار هم قرار گرفتن یک بدنه پلاستیکی، درپوش و لامپ ساخته شده اند. این محصول با چشمک زدن، خطا را به شما نشان خواهد داد. بنابراین با استفاده از چراغ سیگنال می توانید به راحتی به عیب یابی تابلو برق بپردازید.

آیا نصب چراغ سیگنال در تابلو برق را بلدید؟ اگر نیاز به راهنمایی های تخصصی در این راستا دارید، سری به مقاله ی نحوه نصب چراغ سیگنال در تابلو برق بزنید.

GREEN tik vectorدر چراغ سیگنال تابلو برق از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

پیش از آشنایی با نقش چراغ سیگنال در تابلو برق بهتر است با رنگ های چراغ آشنا شوید تا از استاندارد های رنگ چراغ اطلاع داشته باشید. این محصول در رنگ های مختلفی وجود داشته که براساس استاندارد های خاصی انتخاب می شوند. از رنگ های مورد استفاده در چراغ سیگنال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ سبز
  • رنگ قرمز
  • رنگ زرد
  • رنگ سفید

در چراغ سیگنال تابلو برق از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

اگر می خواهید درباره ی کاربردهای چراغ سیگنال تابلو برق اطلاعاتی کسب نمایید، سری به مقاله ی کاربرد های چراغ سیگنال اشنایدر بزنید.

  • رنگ سبز

رنگ سبز بیان کننده روشن بودن کلید است. این رنگ نشان دهنده این است که دستگاه می تواند به راحتی راه اندازی شود. در واقع رنگ سبز وضعیت عادی دستگاه را به شما نشان می دهد.

  • رنگ قرمز

رنگ قرمز در لامپ های سیگنال نشان دهنده خاموش نبودن کلید است. این رنگ بامعنا خطر شناخته می شود.

  • رنگ زرد

رنگ زرد در چراغ سیگنال نشان دهنده خطا است. این رنگ نشان می دهد که کلید در حالت خطا قرار گرفته و نشان دهنده هشدار در دستگاه است.

  • رنگ سفید

از دیگر رنگ های چراغ سیگنال در تابلو برق میتوان به رنگ سفید اشاره کرد. از رنگ سفید در این چراغ برای نمایش روشن بودن جریان DC استفاده می شود.

کاربرد های اصلی هریک از انواع چراغ سیگنال را نیز در مقاله ای به نام انواع چراغ سیگنال چه کاربردی دارند؟ آورده ایم که با کلیک بر روی لینک می توانید مطالعه کنید.

GREEN tik vectorچراغ سیگنال تابلو برق بر چه اساسی دسته بندی می شود؟

چراغ سیگنال تابلو برق

اگر قصد خرید چراغ سیگنال تابلو برق را دارید، باید با دسته بندی این چراغ آشنا باشید تا بتوانید محصولی متناسب با نیاز خود خریداری کنید. این چراغ ها به طور کلی براساس ولتاژ و اندازه در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. در ادامه به دسته بندی چراغ سیگنال در تابلو برق می پردازیم.

GREEN tik vectorطبقه بندی چراغ سیگنال براساس قطر

یکی از مهم ترین دسته بندی ها برای چراغ سیگنال، طبقه بندی آن ها براساس قطر است. شما می توانید چراغ سیگنال را در ابعاد بزرگ یا کوچک خریداری کنید. این محصولات در دو قطر 16 و 22 میلی متر طراحی و روانه بازار می شوند. البته در تابلو برق معمولا از چراغ سیگنال هایی با 22 میلی متر استفاده می شود.

GREEN tik vectorطبقه بندی چراغ سیگنال براساس ولتاژ

این محصول در بازه های مختلفی از ولتاژ تولید می شود. بنابراین شما باید بر اساس نیازی که دارید در در هنگام خرید این محصول به ولتاژ آن توجه کنید. شما باید چراغ سیگنالی را خریداری کنید که با ولتاژ مدار فرمان متناسب باشد. این دستگاه در تابلو برق در دسته های 24، 48، 110 و 220 تولید شده و در تابلو برق مورد استفاده قرار می گیرد.

GREEN tik vectorچراغ سیگنال در تابلو برق چه نقشی را ایفا می کند؟

در چراغ سیگنال تابلو برق از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید از چراغ سیگنال در تابلو برق استفاده کنید اما با نقش چراغ سیگنال در تابلو برق به طور کامل آشنایی ندارید، بهتر است پیش از خرید این محصول اطلاعات لازم را در مورد آن کسب کنید. از این چراغ ها میتوان در تمامی تابلو برق ها استفاده کرد. از مهم ترین نقش چراغ سیگنال در تابلو برق میتوان به برقرار بودن جریان در تابلو ها و بررسی برقراری جریان با استفاده از این محصولات اشاره کرد. چراغ سیگنال به شما کمک می کند تا به وجود یا عدم وجود جریان برق پی ببرید.

از مهم ترین نقش چراغ سیگنال در تابلو برق میتوان به اعلام خطا پیش آمده اشاره کرد. این خطا ها از خسارت جلوگیری کرده و روند عیب یابی دستگاه را با سرعت بیش تری انجام می دهد. درصورتیکه هنگام کار دستگاه، خازن از مدار حذف یا به آن اضافه شود، به کمک چراغ سیگنال میتوان به حضور یا عدم حضور خازن ها پی برد. از دیگر نقش چراغ سیگنال در تابلو برق میتوان به استفاده از آن برای تشخیص روشن یا خاموش بودن دستگاه اشاره کرد. همچنین این محصول می تواند تریپ و فالت را مشخص کرده تا اپراتور از این موضوع مطلع شود.

GREEN tik vectorسخن پایانی

چراغ سیگنالی یکی از مهم ترین تجهیزاتی بوده که در تابلو برق ها مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این چراغ در تابلو برق بسیار ضروری بوده و می تواند شما را از بسیاری از خطا ها و مشکلات مطلع کند. آشنایی با نقش چراغ سیگنال در تابلو برق سبب می شود که شما با خصوصیات بیش تر این چراغ آشنا شوید و بتوانید از کاربرد های بسیار مهم آن نهایت استفاده را ببرید. برای خرید چراغ های سیگنال اشنایدر از مجموعه ی معتبر تهران اشنایدر می توانید ویژگی های هر یک از محصولات را در صفحه محصول مورد نظر ببینید و بهترین مورد را انتخاب نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا