تهران اشنایدر

تهران اشنایدر
تهران اشنایدر

صفر تا 100 کلید MPCB تک فاز | همه چیز درباره کلید حرارتی

کلید حرارتی تک فاز

یکی از تجهیزات ضروری موتور، کلید حرارتی است. این قطعه نقش محافظ موتور را داشته و در برابر اضافه جریان و اتصال کوتاه مقاوم است. همچنین علاوه بر داشتن راندمان بالا، برای حفاظت از مدار در برابر جریان الکتریکی و مغناطیسی به کار می رود.

در این مقاله ضمن معرفی بهترین کلید حرارتی تک فاز و برند تولید کننده آن، شیوه عملکرد این قطعه را مورد بررسی قرار می دهیم. ازاین رو پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و با نکات مهم خرید انواع کلید حرارتی به خصوص کلید حرارتی اشنایدر آشنا شوید.

کلید MPCB تک فاز چگونه کار می کند؟

کلید حرارتی تک فاز چگونه کار می کند؟

نحوه کار کلید حرارتی اشنایدر چگونه است؟ کلید حرارتی تک فاز در رنج 0.63 تا 100 آمپر طراحی شده و به جهت حفاظت از موتورهای الکتریکی تک فاز، پمپ های تک فاز و سایر تجهیزات مربوط به موتورهای القایی مورد استفاده قرار می گیرد. این کلید شامل دو حفاظت مغناطیسی و حرارتی است؛ عملکرد مغناطیسی برای حفاظت از موتور الکتریکی در برابر جریان اتصال کوتاه کاربرد داشته و عملکرد حرارتی برای حفاظت موتور از اضافه جریان مناسب است.

در این میان در صورتی که جریانی فراتر از جریان نامی الکتروموتور اعمال شود، عملکرد حرارتی کلید فعال می شود. به عنوان مثال در زمان قفل شدن روتور درون استاتور، موتور داغ شده و به دلیل عبور جریان بیش از حد مجاز عملکرد بی متالی کلید حرارتی فعال می شود. در واقع کلید حرارتی از دو فلز غیر همجنس با ضریب انبساط متفاوت تشکیل شده است. از این رو عبور جریان بیش ازحد مجاز باعث خم شدن فلزی می شود که ضریب انبساط کمتری داشته باشد. بنابراین پس از فعال شدن اهرم زیر فلز مدار قطع شده و پس از سرد شدن به حالت اولیه خود بر می گردد.

عملکرد مغناطیسی کلید های حرارتی تک فاز

از طرفی در رابطه با عملکرد مغناطیسی کلید حرارتی می توان گفت که قطع مدار بدون تاخیر صورت گرفته و سرعت بالایی دارد. از این رو حفاظت مغناطیسی توسط یک بویین صورت می گیرد. با توجه به این موضوع جریان مدار از طریق دو کنتاکت متصل به هم از بوبین داخل کلید عبور کرده و باعث ایجاد میدان مغناطیسی کوچکی می شود. در مقابل به هنگام رخ دادن خطای اتصال کوتاه عبور لحظه‌ ای، یک جریان بالا از بوبین عبور کرده و میدان مغناطیسی شدیدی را ایجاد می کند. در نهایت هسته آهنی داخل بوبین به حرکت در آمده و با فعال شدن اهرم قطع شده، مدار نیز قطع می شود. به طور کلی فعال شدن عملکرد مغناطیسی کلید حرارتی تک فاز در زمان بروز اتصال کوتاه فاز با فاز، فاز با نول و فاز با زمین رخ می دهد.

رنج قیمت کلید MPCB تک فاز اشنایدر

رنج قیمت کلید حرارتی تک فاز اشنایدر

کلید حرارتی تک فاز برند اشنایدر در مقایسه با دیگر محصولات قیمت بیشتری داشته و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این قطعه دوام و ماندگاری زیادی داشته و عمر مفید آن بسیار طولانی است. همچنین در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه مقاوم بوده و از بروز آسیب به موتور جلوگیری می کند.

در این میان برای خرید انواع کلید حرارتی اشنایدر، توجه به جریان نامی و ولتاژ نامی موتور از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی قیمت کلید حرارتی وابسته به عوامل مختلفی مثل ابعاد، نوع تنظیم جریان، محدوده تنظیم جریان و… است. از این رو هزینه خرید این محصول با توجه به مشخصات فنی، ویژگی ها و سایر تجهیزات جانبی آن مشخص می شود اما محدوده قیمت این قطعه در حدود یک میلیون و بالاتر است. با توجه به نوع کاربری کلید حرارتی تک فاز برند اشنایدر، پرداخت هزینه ای مناسب امکان بهره مندی از مزایای بی شمار این قطعه را فراهم کرده و نقش مهمی در افزایش دوام و ماندگاری آن دارد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کلید حرارتی اشنایدر | 11 نکته که باید در نظر بگیرید

مقایسه کلید حرارتی تک فاز با سه فاز

کلید حرارتی تک فاز شامل یک مدار قدرت جریان متناوب سینوسی AC بوده و برای انتقال بارهایی با ولتاژ پایین مناسب است. در مقابل کلید حرارتی سه فاز برای انتقال بارهایی با ولتاژ بالا مناسب بوده و در مراکز صنعتی کاربرد دارد. کلید حرارتی نوع تک فاز در توزیع انرژی ولتاژ های پایین به کار رفته و ولتاژ کاری آن در حدود ۲۲۰ ولت است اما کلید حرارتی سه فاز برای تغذیه یک موتور الکتریکی بزرگ مناسب بوده و ولتاژ کاری آن در حدود ۳۸۰ ولت است. از طرفی تداوم توزیع انرژی کلید حرارتی تک فاز کمتر بوده و کلید حرارتی سه فاز در انتقال انرژی با نرخی ثابت تر و مداوم تر موثر است.

بهترین مارک کلید MPCB تک فاز کدام است؟

کلید حرارتی اشنایدر یا زیمنس! کدام بهتر است؟ به عنوان بهترین مارک کلید حرارتی تک فاز می توان به برند اشنایدر اشاره کرد. به طور کلی کلید های حرارتی اشنایدر یکی از پرکاربردترین کلیدها در برق صنعتی و انواع تابلو برق محسوب می شوند. این محصولات با استفاده از متریال مرغوب و با کیفیت ساخته شده و دوام و ماندگاری بالایی دارند. همچنین بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده و با جدید ترین فناوری های موجود مطابقت دارند. از این رو در زمینه تمامی پارامترهای حفاظتی موتور دارای رنج قابل تنظیم بوده و از برزو آسیب به موتورهای الکتریکی جلوگیری می کنند.

به طور کلی کلید حرارتی اشنایدر دارای یک فیوز مینیاتوری و بی متال بوده و نقش مهمی در محافظت از موتور دارد. همچنین در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه مقاوم بوده و در آسانسور، ماشین آلات صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کلید حرارتی اشنایدر به عنوان بهترین مارک کلید حرارتی در بازار، امکان کنترل زمان شروع و توقف و جریان شدید موتور به هنگام راه اندازی را فراهم کرده و مانع از افت ولتاژ می شود.

از کجا کلید MPCB اشنایدر بخریم؟

از کجا کلید حرارتی اشنایدر بخریم؟

برای انتخاب بهترین کلید حرارتی تک فاز و تهیه محصولی اورجینال و با کیفیت توجه به خرید از یک مرکز معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی تهران اشنایدر به عنوان معتبر ترین نمایندگی اشنایدر در تهران، دارای انواع کلید حرارتی است. این مجموعه علاوه بر تضمین اصالت کالا، بهترین قیمت را ارائه داده و از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار است. همچنین دارای یک تیم متخصص و حرفه ای بوده و در زمینه تامین قطعات مورد نظر مشاوره رایگان ارائه می دهد.

با مراجعه به این فروشگاه می توانید مشخصات فنی محصولات مختلف را مشاهده کرده و مطابق با بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.بدون شک تهران اشنایدر با داشتن چندین سال تجربه یکی از بهترین گزینه ها برای خرید انواع کلید حرارتی بوده و در تلاش است تا رضایت حداکثری مشتریان خود را به دست بیاورد.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین برند کلید حرارتی تک فاز را معرفی کرده و ضمن بررسی مشخصات و ویژگی های آن، راهنمای خرید این قطعه را ارائه دادیم. در پایان پیشنهاد می کنیم با مراجعه به یک مرکز خرید معتبر از اصالت کالای انتخابی اطمینان حاصل کرده و با تهیه کلید حرارتی مورد نیاز، باعث ایجاد محافظت بیشتر از موتور شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا