تهران اشنایدر

تهران اشنایدر
تهران اشنایدر

0 تا 100 کاربرد کلید مینیاتوری در صنعت

کاربرد های کلید مینیاتوری

در سیستم‌های برق‌کشی امروزه به مبحث ایمنی توجه بسیار زیادی می‌شود. از وسایل مختلفی در این امر در مدارهای الکتریکی و برق‌کشی برای تامین اصول امنیتی استفاده می‌شود. کلید مینیاتوری، یکی از این وسایل است، که در برابر جریان غیرمجاز از مدارهای الکتریکی محافظت می‌کند. به این صورت که اگر جریانی بیشتر از جریان اسمی یک مدار از فیوز عبور کند، برای جلوگیری از اتصال کوتاه‌شدن و حفظ امنیت جریان برق را قطع می‌کند، و از آسیب‌دیدن مدار جلوگیری می‌کند.

 فیوز مینیاتوری ( کلید مینیاتوری) از المان‌های اصلی برای خاتمه‌دادن به خطرات ناشی از اتصال کوتاه شده مدار، محسوب می‌شود. با قطع مدار در سیم‌کشی ساختمان و یا تابلو برق صنعتی به خطرات احتمالی خاتمه می‌دهد. در وب سایت تهران اشنایدر امکان خرید اینترنتی فیوزهای اینترنتی، تجهیزات تابلو برق و کلیدهای محافظ جان وجود دارد. در ادامه به بررسی کاربردهای کلید مینیاتوری اشنایدر می‌پردازیم.

کلید مینیاتوری چیست؟

یکی از تجهیزاتی که در تابلو برق و سیستم برق‌کشی ساختمان استفاده می‌شود، کلید مینیاتوری یا همان فیوز مینیاتوری است، که با عبارت miniature circuit breaker و مخفف MCB شناخته می‌شود. این کلید یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند از مدار در مقابل جریان اضافه‌ای که وارد مدار می‌شود محافظت کند. کلید مینیاتوری از نظر سرعت عملکرد به دو دسته فیوزهای تندکار و کندکار تقسیم می‌شوند:

  • فیوزهای کندکار: این نوع از فیوزها مدار را دیرتر قطع کرده و در واقع با تاخیر عمل می‌کنند. در مدارهای موتوری از این فیوزها استفاده می‌شود.
  • فیوزهای تندکار: از این نوع فیوزها در مصارف روشنایی استفاده می‌شود، زیرا در زمان کمتری جریان برق را قطع می‌کنند.

مینیاتوری-اشنایدر

مزایای کلید مینیاتوری در صنعت

مزایای استفاده از کلید مینیاتوری به صورت زیر می‌باشد:

  1. پس از قطع خطای مدار، فیوزها مجددا قابل استفاده نیستند و باید عوض و یا تعمیر شوند. کلیدهای مینیاتوری بلافاصله پس از قطع خطای مدار، بعد از اصلاح خطا، مجدد قابل استفاده هستند.
  2. در کلید مینیاتوری توجه و دقت، بسیار بالاتر از فیوز می‌باشد
  3. کلیدهای مینیاتوری، می‌توانند جریان‌های نشتی خیلی کوچک را که به وسیله فیوز قابل تشخیص نیستند، قطع کند. ناگفته نماند این نشتی‌ها می‌توانند موجب آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی و… شوند.
  4. دو عمل کنترل و حفاظت به صورت همزمان توسط کلیدهای مینیاتوری انجام می‌شود.
  5. در مقایسه با فیوزها، هزینه اولیه کلیدهای مینیاتوری بیشتر است. دلیل استفاده طولانی مدت از کلید‌های مینیاتوری، باعث به صرفه‌بودن آن‌ها شده است.
  6. در زمان نصب و تعویض کلید‌های مینیاتوری هیچ مشکل و دردسری وجود ندارد، و به راحتی انجام می‌شود.

کاربرد کلید مینیاتوری

کاربرد های کلید مینیاتوری

کاربرد‌های کلید مینیاتوری شامل موارد زیر می‌باشد:

  • محافطت از مدار در برابر اضافه جریان: زمانی که بسیاری از لوازم خانگی روی یک مدار قرار می‌گیرند، اضافه جریان اتفاق می‌افتد. این موضوع باعث می‌شود جریان الکتریکی بیشتری نسبت به مدار و کابل طراحی‌شده از منبع کشیده شود. معمولا این اتفاق در آشپزخانه می‌افتد. مثلا زمانی که ماشین ظرفشویی، ماکروویو، کتری، اجاق برقی و مخلوط‌کن به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند، کلید مینیاتوری موجود در این مدار باعث قطع برق شده، و در نهایت از گرم‌شدن بیش از حد و آتش‌سوزی در سیم‌ها و کابل‌ها جلوگیری می‌کند.
  • حفاظت از مدار در برابر اتصال کوتاه: نتیجه نقص در قسمتی از مدار الکتریکی یا دستگاه را اتصال کوتاه می‌گویند. این اتفاق به طور بالقوه خیلی خطرناک‌تر از اضافه‌بار است. زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که بین هادی‌های خنثی و دیگر هادی‌ها اتصال مستقیم برقرار شود. جریان الکتریکی بدون مقاومت به صورت حلقه‌ای به دور مدار تابیده و تنها در میلی‌ثانیه آمپراژ را چندین هزار برابر می‌کند. در تاسیسات خانگی کلیدهای مینیاتوری مورد استفاده معمولا ۶۰۰۰ آمپر یا ۶ کیلو آمپر می‌‌باشند.
  • ایجاد برقراری و قطع ارتباطات به صورت دستی در مدار: این امکان را کلیدهای مینیاتوری برای ما فراهم می‌کنند، که با روشن‌کردن آن‌ها به طور دستی، اتصالات برقرار شوند. در زمان خاموش‌کردن آن‌ها نیز اتصالات مدار باز شوند. در زمان تعمیر دستگاه‌ها این قابلیت بسیار مفید است.
  • قطع و انتقال جرقه‌های ایجاد شده در مدار: این کلید به صورتی طراحی شده است که هنگام وقوع جرقه، آن را به سمت جرقه‌گیر هدایت می‌کند. در آن‌جا نیز یا طول مدت آن را می‌کاهد و یا جرقه را خاموش می‌کند.

قیمت کلید مینیاتوری

رایج‌ترین کلید برق حفاظتی در میان همه‌ی مردم، کلید مینیاتوری یا همان فیوز مینیاتوری می‌باشد. در هر خانه‌ای این کلید جایگاه خاص خود را دارد. با حفاظت از سیستم‌های روشنایی یا موتوری در برابر اتصال کوتاه‌ها و اضافه بار با قدرت قطع نسبتاً پایینی عمل می‌کند.

کاربردهای کلید مینیاتوری را برای شما شرح دادیم و نکته قابل توجه این است که قیمت‌ کلید‌های مینیاتوری نسبت به مارک و کاربرد آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید به سایت تهران اشنایدر مراجعه کنید.

عملکرد کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری را از کجا بخریم؟

نوع کلیدی که خریداری می‌کنید به نصب، مشخصات و کاربردهای کلید مینیاتوری دستگاه شما بستگی دارد. در زمان خرید عوامل زیر را در نظر داشته باشید:

  • توجه به ظرفیت شکست و حداکثر جریان قطع‌کننده مدار
  • توجه به تعداد قطب‌ها یا کلیدهای سه گانه درون محفظه
  • انتخاب آمپر مناسب
  • انتخاب سیم مناسب
  • نکات مهم در ایمنی کلید مینیاتوری

بنابراین سعی کنید پس از آشنایی با راهنمای خرید کلید مینیاتوری مورد نیاز خود، با نکات ایمنی هنگام کار با این وسیله هم آشنا شوید و سپس انتخابی هوشمندانه داشته باشید. این کلیدهای مینیاتوری را می‌توانید از لوازم الکتریکی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبر خریداری کنید.

شما می توانید کلید های مینیاتوری را از نمایندگی تهران اشنایدر واقع در لاله زار با ضمانت و گارانتی 18 ماهه دریافت کنید و از خدمات پس از فروش فوق العاده ما برخوردار شوید شما می توانید در هر ساعتی که برایتان مشکل یا سوالی پیش امد با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و سوال خود را درمیان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان به ان رسیدگی شود.

جزییات-کلید-مینیاتوری

بهترین مارک کلید مینیاتوری

در ابتدا اشنایدر الکتریک، کار خود را در فرانسه آغاز کرد و با داشتن محصولات متنوع در زمینه حفاظت الکتریکی و تجهیزات الکتریکی در میان شرکت‌های بزرگ، جایگاه ویژه‌ای دارد. امروزه اشنایدر الکتریک از بهترین مارک‌های شناخته شده محسوب می‌شود. می‌توانید با مطالعه دقیق‌تر در ارتباط با کاربردهای کلید مینیاتوری به خرید آن اقدام‌ کنید.

پس بهتر است بدانید که مزیت فیوزهای مینیاتوری در این است که فضای کمتری را اشغال می‌کنند. در منازل نیز از این کلیدها استفاده می‌شود، و قسمت‌های مختلف یک ساختمان هم از این راه تغذیه می‌شوند. این موضوع برای این‌ است که اگر قسمتی از ساختمان دچار مشکل شود، جریان کل ساختمان قطع نشود.

محل قرارگیری فیوزهای مینیاتوری در داخل جعبه تقسیمی است که در هر واحد آپارتمانی وجود دارد. در این مقاله به کاربردهای کلید مینیاتوری، مزایا و بهترین مارک آن اشاره کردیم، که امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی بوده باشد.

کلید مینیاتوری تهران اشنایدر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا